Przygotowanie do podróży na motocyklu

przygotowanie_do_podróży_motocyklem_motocyklicznie.jpg
 „Jeśli przeżyjesz przygotowania do podróży, cała reszta będzie już tylko przyjemnością”. Z tym powiedzeniem zgodzi się chyba każdy motocyklowy podróżnik. Specyfika motocykla wymaga sporego zaangażowania sił i środków w trakcie przygotowań, za to potem zostaje już tylko przyjemność.

Czytaj dalej

Pokonywanie zakrętów

Wyższa szkola jazdy. Honda Motorista.fot. Honda Motorista

Na motocyklu można jeździć z musu, bo się ma taką pracę, że się wozi pizzę lub pracuje w Policji. Można też jeździć z innego musu – bo choć czasem pada i zimno to szybciej i taniej dojechać z punktu A do punktu B. Można też jeździć dla przyjemności i zabawy, a nic nie sprawia takiej frajdy, jak doświadczenie tego niepodrabialnego uczucia nieważkości, gdy na swojej wiernej maszynie fruniemy po kolejnych ciasnych winklach.

Czytaj dalej

Radialne czy diagonalne? Opony motocyklowe, charakterystyka i budowa

Randy de Puniet MotoGPGdy jedziesz motocyklem Twoje bezpieczeństwo w dużej mierze zależy od przyczepności maszyny do drogi – asfaltu, betonu, kostki brukowej, żwiru, trawy czy piasku. Motocykl dotyka jezdni za pośrednictwem kawałka gumy o powierzchni zbliżonej do wielkości dłoni. Gdy opona traci przyczepność w niekontrolowany sposób, następuje jej uślizg i upadek motocykla.

Czytaj dalej

Jak czytać symbole z opony?

opony motocyklicznie
Jak dobrać właściwą oponę do swojego motocykla? Musisz wiedzieć, że opona nie tylko „musi zmieścić się na feldze”. Musi jeszcze zmieścić się pod błotnikiem przedniego koła, wytrzymać jazdę z określonymi prędkościami i obciążenie motocyklem i Tobą. O budowie opon radialnych i diagonalnych więcej przeczytasz TU. Poniżej postaram się wytłumaczyć w jaki sposób „czytać z opony” umieszczone na niej symbole.

Czytaj dalej

Moto akcesoria – handbary, gmole, srole…

motoakcesoria_motocyklicznie„Jak już kupisz motocykl koniecznie zamontuj na nim gmole i handbary albo przynajmniej listki, będzie ci cieplej w ręce, z grzanymi manetkami to już pełen komfort. Deflektor też by ci się przydał, będzie ciszej w kasku. No i scottoiler – w dzisiejszych czasach olejarka to absolutne minimum, chyba że lubisz mieć ciągle brudne ręce.

Ale…o co chodzi…jakby?

Czytaj dalej

Jaki motocykl 125 cm wybrać?

Marathon Pro 125
Motocykle i skutery o pojemności 125 cm3, w odróżnieniu od małych bzyczących 50-tek, to już naprawdę poważna liga i pełnoprawny gatunek w świecie motocykli. Ta klasa pojemności, jak każda inna, ma swoje zalety i ograniczenia, jednak zarówno przed początkującymi, jak i doświadczonymi kierowcami otwiera całe spektrum możliwości.

Czytaj dalej

Przeciwskręt dla opornych

suzuki1
Bez względu na to, ile lat jeździsz, ile zrobi­łeś kilometrów i za jak dobrego kierowcę się uważasz – wiesz, co to jest przeciwskręt? Jeśli nie, czytaj dalej.
Jeśli tak, też czytaj dalej – instynktowne odruchy to nie tylko reakcja mięśni wyuczonych do konkret­nych reakcji w konkretnych warunkach. To także ćwiczenie umysłu przez powtarzanie.

Czytaj dalej

Transport motocykla

1
Prędzej czy później zdarzy się, że będziesz musiał swój motocykl przetransportować do celu samochodem i dopiero tam zaczniesz na nim jeździć. Oprócz przystosowanej do tego przyczepy i  specjalnych pasów musisz jeszcze wiedzieć jak to zrobić, żeby całe to przedsięwzięcie nie skończyło się wielkim nieszczęściem.

Czytaj dalej