Africa Twin Enduro Sport

Africa Twin Enduro Sports Concept
fot. Honda

Kilka tygodni po moim on/off roadowym teście nowej Afryki Twin Honda zaskoczyła swoich fanów kolejną zapowiedzią. W planach Japończycy mają jeszcze lżejszą, bardziej usportowioną wersję swojego legendarnego motocykla.

Na co narzekają sceptycy, którzy nie wiedzą do czego przyczepić się krytykując nową, świetną odsłonę legendarnej Afryki Twin? Na dużą masę (232 kg) i niezbyt duży zbiornik paliwa (18,8 L). Nowa, usportowiona AT ma być lżejsza i dzielniejsza terenowo.

Africa Twin Enduro Sports Concept
fot. Honda

Czy będzie miała większy zasięg na zbiorniku tego jeszcze nie wiadomo. W testach AT obrywa właśnie za masę i mały zbiornik, oby Japończycy słuchali swoich klientów. Mój test Afryki znajdziesz tu. Oto co producent mówi sam na temat tego projektu:

Koncept Africa Twin Enduro Sports został stworzony w celu poszerzenia rodziny Africa Twin i uchwycenia wyobrażeń klientów marzących o nowych możliwościach maszyny Adventure, która zabierze Cię wszędzie (“Go Anywhere”).

Africa Twin Enduro Sports Concept

fot. Honda

 

Wersją Enduro projektanci z Centrum Badań i Rozwoju Hondy przesunęli jeszcze dalej granicę możliwości CRF1000L Africa Twin, dokładając wizję jeszcze większych off-road’owych możliwości. W modelu zostały zastosowane lżejsze części podwozia, zapożyczone z jednocylindrowego wyścigowego modelu CRF.

Africa Twin Enduro Sports Concept

fot. Honda

 

Ogólny wygląd i odczucie motocykla można zdefiniować słowami lekkość ze sportowym zacięciem. Koncept Enduro Sports został zaprojektowany, aby zostać “Królem Off-Road’u” jak żadna inna wielocylindrowa maszyna.

Africa Twin Enduro Sports Concept
fot. Honda

Africa Twin Enduro Sports Concept
fot. Honda

Tomek Dąbrowski